Facebook adverteren: de voor- en nadelen in vergelijking met Google Adwords

Facebook advertenties

Facebook adverteren: de voor- en nadelen in vergelijking met Google Adwords

Facebook is wakker geworden.

Waar voorheen Adwords the place to go was voor het genereren van verkeer naar je website, is Facebook een platform geworden om serieus rekening mee te houden.

Waarom?

De CPC’s (kosten per klik) van Adwords rijzen de pan uit. Een gemiddelde CPC van meer dan €1,- is eerder de regel dan de uitzondering.

Op Facebook kan je na enige optimalisatie rustig achterover leunen met een CPC lager dan €0,30. In sommige gevallen zelfs nóg lager.

Nu valt voor beide platforms iets te zeggen. Menig online marketeer zal zeggen dat de (potentiële) klant bewuster en doelgerichter op zoek is wanneer de klant Google gebruikt om iets te zoeken.

Hoewel ik deze mening deel, adviseer ik mijn concullega’s zich niet blind te staren op Adwords.

Voordelen van adverteren op Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *